ابتدای دره  را درختان متنوع و سرسبز پوشانده و در دوردستها  قله چاه برف نمایان بود. چنانچه مسیر را مستقیم ادامه می دادیم به دره بعدی و سپس به ارتفاعات سمت چپ قله (مسیر فلفلو) می رسیدیم ولی مسیر را به سمت راست ادامه دادیم و با  ورود به دره (رودخانه خشک) دیوارهای بلند و صخره­ای مسیر، زیبایی محیط را دوچندان می کرد، هرچند عبور از فراز ونشیب صخره ها سرعت گروه را کم می کرد ولی با گذرازاین مسیر حدود ساعت 17:00به منطقه­ای جنگلی که که تا  انتهای دره ادامه داشت رسیدیم بطوریکه  درختان آورس به میزان زیادی پوشش گیاهی محیط را بخود اختصاص داده بود و در صخره­های سمت چپ حفره­ای غار مانند وجود داشت که به گفته آقا حمید(راهنما) محل جمع آوری مومنائی(نوعی ماده که جهت درمان کمر درد و.... ) توسط افراد محلی بود. به یال  انتهائی دره که رسیدیم و با دیدن طبیعت زیبا و حیات وحش بهمراه کل و بزهای متواری در صخره ها حدود 15 دقیقه استراحت کردیم.

روی یال را مقدار زیادی سرباره ریخته شده بود که نشان از کیمیا گرانی داشت که قرنها پیش به استحصال مس مشغول بوده  و اثرات صنعت و مسگریشان محیط وسیعی را در بر گرفته بود.

مسیر را روی  یال سمت راست ادامه دادیم و با کمی ارتفاع گرفتن حدود ساعت 18:30 با توجه به اینکه یکی از همنوردان تازه وارد بدون امکانات و کیسه خواب  به  جمع ما پیوسته بود، محیطی مناسب را جهت شب مانی پیدا کردیم و با جمع آوری هیزم که با توجه به خشکسالیهای سالهای اخیر به وفور یافت می شد پرداختیم و شب را در ارتفاع  بیش از 3000 متری زیر آسمانی  ابری که دانه­های اندک بارانش نوید از شبی سخت می داد به تسطیح و آماده سازی محیط ادامه دادیم . پس از گذشت جند ساعتی ابرهای تیره جای خود را به ستارگان درخشانی که زیر نور ماه  خودنمائی می کردند داد و ماهم پس از صرف شام وچای و خواندن نماز

و گفتگو با دوستان کیسه خوابها را پهن و به استراحت پردختیم و خدا داند که چه بحال دوست عزیزمان آقا مجید با آن خرمن آتشش تا صبح گذشت.

طبق اعلام قبلی صبح زود روز جمعه ساعت 4:30 دوستان را بیدار کردیم و ساعت 5:20 به سمت قله براه افتادیم و با توجه به صخره­ای بودن انتهای یال ازکنار درخت آورسی که روی صخره­های سمت چپ یال خودنمائی می کرد، کمی به سمت پائین و بعد با تراورس کردن با شیبی نسبتا" تند از زیر صخره­ها به سمت بالا سوار یال شدیم. شدت باد آنقدر زیاد بود که تعادل آدمی را بهم می زد و با جمع شدن گروه در پشت صخرها که شدت باد کم بود کمی استراحت کردیم و مسیر صخره ای که شیب تندی داشت را با هدایت دوستان ادامه دادیم و به به اولین برف چالها رسیدیم. کمبود آب را با برفها جبران نمودیم و در ادامه مسیر کمی پائین تر از قله ساعت 8:50 بساط صبحانه را بپا کردیم و پس از صرف صبحانه و استراحت حدود ساعت 9:30 به سمت قله حرکت کردیم و ساعت 9:50 در معیت گروه به قله رسیدیم .

دوستان مراسم صعود را بجا آوردن و پس از گرفتن عکس و فیلم با توجه به طولانی بودن مسیر برگشت  مقرر شد که از مسیر شمال شرق قله که به مسیر فلفلو منتهی می شد  برگردیم، ساعت 10:00 از مسیر جدید به سمت پائین براه افتادیم و با تغییر مسیر به سمت چپ از زیر قله به سمت صخره فلفلو به مسیر ادامه دادیم و حدود ساعت 11:00 در محدوده فلفلو تنها  چشمه­ای که  صدای پای آبش هر کوهنورد تشنه­ای را مستور می گرداند ما را بی نصیب ازآب سرد و گوارائی که از زیر برفهای خبر جریان داشت نگذاشت.  سیرآب که شدیم، آبی به سر و صورت زدیم و عرق جبین رو پاک کردیم و پس از پر کردن قمقمه­ها به سمت یال غربی دره فلفلو رسیدیم و با ادامه مسیر به سمت پائین از کنار علامتگذاریهای انجام شده (سنگ چینها) به سمت پائین دره حرکت نمودیم و در میانه های راه حدود ساعت 13:30 جهت صرف ناهار زیر سایه درختان آورس توقف نمودیم.

حدود یک ساعتی برای صرف چای و ناهارگذشت و مسیر را تا پائین دره ادامه دادیم، شدت گرما و عطش زیاد ذخیره آب بچه ها رو کمتر رو کمتر می کرد لذا با جمع شدن گروه کمی استراحت کردیم و مجددا" به سمت ابتدای دره نخعی با گرفتن ارتفاع  تغییر مسیر دادیم و از بالای چشمه  درویش نعمت به مسیر برگشت رسیدیم و با ادامه آن حدود ساعت 18:00 به شاه ولایت رسیدیم و پس از کمی استراحت و تعویض لباس من و آقای توکلی پس از خداحافظی از دوستان به سمت بافت براه افتادیم ودوستان هم پس از ما ......

در مجموع صعود خوبی بود با وجود تازه وارد بودن سه نفر از اعضای گروه به لطف خداوند همه افراد قله را صعود و به سلامت به خبر بازگشتند.