حدود ساعت 21:00 وارد اداره باستان شناسی جیرفت شدیم، پس از پایین آوردن لوازم و کوله پشتی ها مقدمات چای و شام آماده شد،  پس از صرف شام  برنامه توجیهی  جهت زمانبندی حرکت و پیاده روی روز بعد را مشخص کردیم و پس از آماده کردن ناهار  فردا به کمک اعضای گروه، به لطف بعضی از دوستان حدود دو تا سه ساعتی استراحت کردیم.

ساعت 5:00 طبق برنامه بلند شدیم، نماز رو که خوندیم با آماده شدن افرا گروه به سمت رود فرق براه افتادیم وبا گذر ازکنارعنبر آباد پس از طی حدود 45Km  به دوراهی جهاد آباد رسیدیم که مسیر را به سمت چپ(شرق) ادامه دادیم و طی  حدود  15 Km درمحدوده نیروگاه مجددا به سمت چپ (شمال ) براه خود ادامه دادیم و با طی حدود 14Km  با رسیدن به اولین دوراهی به سمت چپ با گذر از کنار روستای گرم سفلی پس از طی حدود 4Km در ساعت 7:15 به روستای زیبای رود فرق  (& Altitude=1394m Latitude 28  29’ 26.3” N - Longitude 58 09’ 42.8” E )رسیدیم .

صبح زود غبار محلی دامنه های جبالبارز را پوشانده بود صدای آب جویبارها که نوایی ریتمیک از آبشار وروار را با خود داشت  با گذر از پیچ وخم روستا جهت شرب مزارع  در حرکت بودند.  سبزه ها شاداب، درختان مرکبات پر از شکوفه ها و کنجشکان، مستانه در لابلای شاخه ها  آواز کنان جست وخیز می کردند، شاید صدای مینی بوس ما  تنهی عامل نامانوسی  بود که آرامش طبیعت را بهم می زد.

مینی بوس را در کنار یکی از خانه های روستا پارک کردیم و وبا بررسی وضعیت گروه درساعت 7:45 از مسیر رودخانه به سمت آبشار براه افتادیم. حدود یک ساعتی با گذر از پیچ وخمهای رودخانه وتماشای طبیعت زیبای منطقه درجوار چمنزاری که کناره رودخانه را  به سبزه آمیخته بود جهت خوردن صبحانه  و استراحت کوله ها را بر زمین گذاشتیم، آتشی افروختیم و چای و صبحانه خوردیم و مجددا براه خود ادامه دادیم.

حدود 45 دقیقه برای صرف صبحانه و چای در محل بودیم و با ادامه مسیر پس از طی حدود نیم ساعت به دوراهی کرور (Kerver) رسیدیم(& Altitude=1662m Latitude 28  31.13’ 6” N - Longitude 58 10’ 36” E ). مسیر آبشار دره اصلی (سمت راست) می باشد و  دوستانی که قصد صعود به قله علم شاه را دارند بهتر است از دره سمت چپ با عبور از منطقه کرور ودر نزدیکی انتهای دره با عبور از گردنه سمت راست به منطقه ووود (vooved)  بالای آبشار وروار رفته  و با ادامه مسیر رودخانه به قله خواهند رسید. هرچند به لطف توسعه صنعت مس منطقه زیبای کرور جهت  بهره برداری از معدن مس منطقه در حال تخریب می باشدو آدمی نمی داند،  خوشنود از توسعه و اشتغالزایی در این مناطق محروم باشیم یا ناراحت از تخریب طبیعتی بکر که تا به امروز جز مردم بومی و تعدادی گردشگر و کوهنورد را پذیرا بود که تنهی از مسیرمالرو خود را به این مناطق می رسانند باشیم!!

مسیر طوری بود که هراز گاهی می بایست آب نچندان زیاد رودخانه را قطع کنیم و به تبع آن گاها بعضی دوستان خواسته یا ناخواسته تنی به آب زده و خستگی  تن را می زدوند که  با توجه به گرمای محیط  خالی از لطف هم نبود هرچند برای بعضی از دوستان هم صحنه ای کمدی و خاطره انگیزرا به یادگار می گذاشت.

کم کم دوستان داشتند خسته می شدند تا با دیدن آبشار از دور دستها روحیه ای تازه گرفتند و با گذر از منطقه نرگسان از میان بوته های تمشک، مورد و... ساعت 12:30 به اولین آبشار که حدود نیم ساعتی با آبشار اصلی فاصله داشت رسیدیم.(& Altitude=2000m Latitude 28  32’ 3.3” N - Longitude 58 11’ 40.7” E )

و با توجه به خستگی تعدادی از افراد گروه، مقرر شد جهت صرف ناهار در این محل بمانیم و چنانچه افرادی مایل به رفتن کنار آبشار بودند بصورت گروهی جداگانه اقدام نمایند.

تقسیم کار جهت تهیه هیزم و آماده کردن ناهار(جوجه کباب) و چای صورت گرفت و پس از صرف ناهار و چای و تفریح دوستان یک گروه 6 نفره به سمت آبشار رفتند و مقرر گردید ساعت 15:00 با جمع شدن گروه به سمت رود فرق حرکت کنیم که با تاخیر دوستان، گروه اصلی ساعت 15:00 به سمت پائیین براه افتاد و با آمدن سایر دوستان در ساعت 15:30 منطقه را ترک کردیم و ساعت 18:15 به رود فرق رسیدیم و به سمت کرمان براه افتادیم که با کمی توقف حدود ساعت 1:00 به کرمان رسیدیم.